Saturday, December 8, 2018

REFLEKSI MINGGU KELAPAN


SUBJEK PQI 6004 APLIKASI PEMBANGUNAN DAN PENILAIAN KURIKULUM DAN REKA BENTUK PENGAJARAN



Assalamualaikum dan selamat sejahtera semuanya..

Pada minggu ini kami memulakan kelas kami dengan cara mengenalpasti pelajar kami iaitu aktiviti yang dialanan dan dicadangkan...adakah ianya secara langsung (direct) atau secara konstruktivisme iaitu pelajar yang mengawal keadaan..

Dr Dorothy memulakan kelasnya dengan memberikan kredit kepada kelas kami untuk keberjayaan kami untuk menyiapkan tugasan kami untuk tugasan perbandingan kurikulum antara 4 negara selain Malaysia. Kami telah memilih Kemboja, Filipina  Indonesia dan Brunei untuk tugasan kami..


Bendera Indonesia

Lambang kebanggaan Rakyat Malaysia

Kemegahan Rakyat Brunei Darussalam




Untuk kumpulan kami, kami telahpun mendapat *feedback* yang positif di mana sedikit sahaja pembetulan ungtuk proses penambah baikan kami yang seterusnya.

Dr juga menasihatkan kepada kami semula untuk mematuhi dan menganalisa soalan dengan betul untuk menjawabnya dengan baik kerana TIADA skema jawapan yang sebenar (ultimate marking scheme) TETAPI markah akan diberikan berdasarkan kepada jawapan yang diberikan sama ada mencapai atau tidak kepada objektif soalan yang diberikan :)

No comments:

Post a Comment

REFLEKSI MINGGU KEDUA BELAS

RUMUSAN Alhamdulillah, syukur pada Tuhan..Kami telah berjaya menyelesaikan tugasan tugasan yang diberikan dengan jayanya.. Jujur...